توییتر برآوردهای فروش را در بحبوحه نبرد حقوقی ماسک از دست داد | اخبار شبکه های اجتماعی


فروش توییتر در سه ماهه دوم به 1.18 میلیارد دلار رسید که کمتر از 1.32 میلیارد دلاری است که تحلیلگران تخمین زده بودند.

شرکت توییتر فروش ناامید کننده سه ماهه دوم روز جمعه را گزارش کرد، ضربه ای دیگر به شرکتی که در حال حاضر با ایلان ماسک بر سر سرنوشت شبکه اجتماعی درگیر نبرد حقوقی برجسته ای است.

درآمد در سه ماهه نسبت به سال قبل 1 درصد کاهش یافت که اولین کاهش سالانه آن از اواسط همه‌گیری در سال 2020 بود. فروش در این سه ماهه به 1.18 میلیارد دلار رسید که کمتر از برآوردهای 1.32 میلیارد دلاری تحلیلگران بود. این شرکت می‌گوید: «نقاط معکوس صنعت تبلیغات مرتبط با محیط کلان و همچنین عدم قطعیت مربوط به خرید معلق توییتر» عواملی در نتایج ناامیدکننده بودند.

توییتر 8.8 میلیون کاربر جدید در طول سه ماهه اضافه کرد که مطابق با برآوردهای تحلیلگران است.

مشخص نیست که گزارش درآمد روز جمعه واقعا چه معنایی برای سرمایه گذاران دارد زیرا سرنوشت شرکت در هاله ای از ابهام است. تا دو هفته پیش، توییتر مایل بود شرکت را به قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم به ماسک بفروشد و گزارش های مالی خود را تا زمانی که منتظر بسته شدن معامله بود، کمی بیشتر از یک امر رسمی ساخت.

اما ماسک در 8 ژوئیه تلاش کرد از این معامله عقب نشینی کند و ادعا کرد که توییتر اطلاعاتی در مورد تعداد حساب های جعلی در سایت دریافت نکرده است. توییتر در انتشار درآمد خود در روز جمعه تکرار کرد که معتقد است حساب‌های جعلی یا هرزنامه کمتر از 5 درصد از کل پایگاه کاربرانش را تشکیل می‌دهند، ادعایی که ماسک بارها با آن مخالفت کرده است.

هر دو طرف در حال آماده شدن برای محاکمه ای هستند که انتظار می رود در ماه اکتبر برگزار شود و طی آن توییتر از یک قاضی بخواهد که مدیر اجرایی شرکت تسلا را وادار کند. تا قرارداد خرید خود را برای خرید این شرکت به مبلغ حدود 44 میلیارد دلار انجام دهد.

یوسف اسکوالی، تحلیلگر Truist Securities پس از اعلام ماسک نوشت: «این امر باعث می‌شود که در این مرحله، سرمایه‌گذاری برای توییتر سخت باشد. Truist تخمین زده است که اگر معامله به پایان برسد، سهام می تواند “در بالای 20 دلار” معامله شود.

اگر این معامله از بین برود، تجارت توییتر ممکن است با مشکل مواجه شود. این شرکت قبلاً هدف خود را دستیابی به 315 میلیون کاربر روزانه تا پایان سال 2023 و افزایش درآمد سالانه به 7.5 میلیارد دلار در مدت مشابه تعیین کرده بود. در حال حاضر، توییتر در مسیر رسیدن به هدف کاربر قرار ندارد. در سه ماهه دوم 237.8 میلیون کاربر فعال روزانه قابل کسب درآمد را گزارش کرده است.

درآمد توییتر برای اولین بار از سال 2020 کاهش یافت

مانند بسیاری از همتایان خود در رسانه های اجتماعی، توییتر نیز با کاهش شدید هزینه های تبلیغاتی و افزایش رقابت TikTok برای بینندگان مواجه است. شرکت اسنپ با اشاره به اینکه تبلیغ‌کنندگان بودجه‌ها را بیش از آنچه انتظار می‌رفت به دلیل عدم قطعیت اقتصادی جهانی کاهش دادند، اما همچنین رقابت برای کاهش دلارهای بازاریابی را تشدید کردند، در روز پنج‌شنبه، زمانی که فروش ناامیدکننده‌ای را گزارش کرد، پیش‌بینی کرد که این صنعت شاهد مشکلاتی بود.

سهام توییتر که پس از نتایج اسنپ تضعیف شده بود، در معاملات پیش از بازار نیویورک 2.2 درصد سقوط کرد. آنها در سال جاری تقریباً 9 درصد کاهش یافته اند.

ضرر خالص توییتر در سه ماهه 270 میلیون دلار یا 35 سنت از دست دادن به ازای هر سهم بود. این در مقایسه با درآمد خالص 66 میلیون دلاری و سود هر سهم 8 سنت در مدت مشابه سال گذشته است.

توییتر یک تماس تحلیل‌گر برای بحث درباره درآمد برگزار نمی‌کند و تنها یک بیانیه مطبوعاتی کوتاه با جزئیات کمتر در مقایسه با نامه معمول خود به سهامداران منتشر کرد. در نتایج سه ماهه قبلی در ماه آوریل، توییتر چشم انداز قبلی خود را پس گرفت و گفت که راهنمایی آینده نگر ارائه نخواهد کرد.

(به روز رسانی با از دست دادن درآمد).

-با کمک کارن لین.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum html nullednulled themes