در انتظار مسافران ، یک آمریکایی یک بوئینگ مکس را به هوا بلند می کند


خطوط هوایی آمریكا هنگام تلاش برای ترغیب مسافران در ایمن بودن هواپیما ، اعضای رسانه را با یك بوئینگ 737 مکس می برد

دالاس – خطوط هوایی آمریكا هواپیمای بوئینگ 737 مکس طولانی خود را از فضای ذخیره سازی خارج می کند ، نرم افزار اصلی مدیریت پرواز را به روز می کند و هواپیماها را برای آماده سازی اولین پروازهای مسافری پرداخت شده در ماه جاری به روز می کند.

این شرکت هواپیمایی روز چهارشنبه از خبرنگاران و عکاسان سوار یکی از هواپیماها دعوت کرد تا اطمینان خود را از ایمنی هواپیما نشان دهد.

یک آمریکایی خبرنگاران را از دالاس به مرکز پشتیبانی خطوط هوایی در تولسا ، اوکلاهما منتقل کرد ، در آنجا خدمه توضیح دادند که چگونه هواپیماها را از انبار خارج می کنند و تغییرات لازم را در FAA ایجاد می کنند.

احتمالاً آمریکایی اولین حامل مسافر هواپیماهای مکس است که از 29 دسامبر با پروازهای رفت و برگشت یک طرفه بین نیویورک و میامی آغاز می شود. در همین حال ، این شرکت هواپیمایی در حال برنامه ریزی پروازهایی با کارمندان خود است.

برخی از نزدیکان کشته شدگان سانحه – و که هنوز هم ایمن هواپیما را ناامن می دانند – خشم خود را از بوئینگ و آمریکایی ها نسبت به آنچه آنها شعار تبلیغاتی خوانده اند ابراز داشته اند.

زیپورا کوریا ، یک شهروند انگلیس که پدرش در سانحه سقوط دوم مکس درگذشت ، گفت که بوئینگ و FAA در عوض باید اسنادی را درباره تغییرات ایجاد شده در هواپیما و نحوه آزمایش آنها ارائه دهند. این شرکت اسناد را پنهان نگه داشته و گفته است که این اسناد رازهای تجاری را در بر می گیرد.

وی گفت: “احساس می کنم بوئینگ به جای جلب اعتماد واقعی مردم ، از مطبوعات برای جلب اعتماد عمومی استفاده می کند.” “من واقعاً از همه کارها و اینکه هواپیمایی امریکا هزینه آن را پرداخت خواهد کرد ، بیزارم. تمرکز آنها بیشتر بر سود و منافع شرکت است تا ایمنی مصرف کننده. “

برخی از افراد که اعضای خانواده خود را از دست داده اند ، معتقدند FAA با نپذیرفتن تمام توصیه های خلبانان و کارشناسان هواپیمایی هنگام اظهارنظر عمومی در مورد پیشنهاد خود برای پرتاب مجدد هواپیما ، اشتباه کرده است.

مطالعه این هواپیما بر روی یک سیستم کنترل پرواز به نام MCAS متمرکز بود که قبل از سقوط دو هواپیما بارها بینی هواپیما را تحت فشار قرار داد. بوئینگ ، که تغییرات در هواپیما را در وب سایت خود توصیف می کند و FAA می گوید این سیستم قدرت کمتری دارد و لغو خلبانان آسان تر است.

با این حال ، برخی از اعضای خانواده خواستار بازرسی عمیق تری از هواپیما بودند. و آنها به بوئینگ یا FAA اعتماد ندارند ، هواپیمایی که پس از اولین سقوط در اندونزی در سال 2018 به هواپیما اجازه ادامه پرواز داد.

نادیا میلرون که دختر وی در تصادف دوم در اتیوپی کشته شد ، گفت: “این ارزیابی به حدی ارزیابی نشده است که بتوان گفت ایمن است.” “این هواپیما با این نرم افزار جدید پرواز چندانی نکرد ، MCAS که دوباره طراحی شده با هواپیما در تعامل است. این مسئولیت آنها نیست که شما را در این پرواز سوار کنند. “

بوئینگ مستقر در شیکاگو روز چهارشنبه گفت که بیش از 1400 پرواز آزمایشی با هواپیماهای به روز شده مکس انجام داده است. FAA گفت که افراد آن 60،000 ساعت را صرف بررسی و آزمایش کارهای بوئینگ می کنند.

مشخص نیست که آیا مخاطبان پرواز هواپیما را قبول می کنند یا از آن اجتناب می کنند. برخی از مسئولان صنعت معتقدند که ترس از سوار شدن به هواپیما با گذشت زمان کاهش یافته است. آمریكایی می گوید اگر مشتريان مایل به پرواز با مكس نباشند ، انعطاف پذیری برای سوار كردن آنها به هواپیماهای دیگر را دارند.

———

دیوید کونیگ را می توانید در سایت www.twitter.com/airlinewriter بیابید




منبع: aseman-ma.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>