شتاب ماشین را چطور بیشتر کنیم؟

شتاب خودرو یکی از مواردی بسیار حساس در اتومبیل میباشد ، حالا چطور شتاب ماشین را بیشتر کنیم در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت…

شتاب خودرو در زمانی که اتومبیل تازه از کاخانه خارج شده است بیشتر است و بدون شک رفته رفته کمتر خواهد شد ، اما عواملی وجود دارد که میتواند شتاب خودرو را بسیار بیشتر از حالت معمول نماید.

نصب هدرز در ماشین میتواند گازهای خروجی را بهتر خارج کند از ماشین و این مورد موجب افزایش شتاب خودرو خواهد شد.

مورد بعدی نصب گیربکس در خودرو میباشد که میتواند بسیار موثر باشد چراکه قدرت موتور بسیار روانتر و بهتر انتقال پیدا کند و در نتیجه افزایش شتاب را خواهید داشت.  همچنین افزایش گشتاور خواهید داشت.

تعویض روغن به موقع ، تعویض فیلتر روغن و همچنین شستشوی موتور نیز بسیار موثر است.

همانطور که می دانید شتاب اتومبیل بسته به عوامل بسیاری است.

عجله ماشین

دنیای اتومبیل , دنیایی بی‌پایان است . دنیایی که در آن تقریباً هیچ محدودیتی برای افزایش خصوصیات اتومبیل نیست و مدام می‌توان اعدادی را ارتقاء یا این که گهگاه کاهش بخشید . یکی‌از اعدادی که مدام طرف‌داران اتومبیل در پی کاهش آن بوده‌اند , عدد شتاب‌گیری اتومبیل ( معمولاً صفرتاصد ) و راهکارهای ارتقاء عجله آن است . برای تقویت اتومبیل و ارتقاء عجله آن , دو راه و روش کلی اتمسفریک و غیر اتمسفریک موجود هست . در تقویت موتور اتمسفریک , سوای تغییر‌و تحول کلی در موتور با اجرای یک‌سری اصلاحات , موتور را به بازده بهتری می رسانیم . در تقویت موتور غیر اتمسفریک , با استعمال از سیستم‌های پرخوران مانند توربوشارژر و سوپرشارژر , اتومبیل را برای پیکار با ثانیه‌های کمتر و پیست مهیا می‌کنیم! روز جاری میخواهیم استراتژی های ارتقا عجله ماشین را به شما دوستان عزیز فراگیری دهیم و در دو بخش کلی اتمسفریک و غیر اتمسفریک درباره‌ی آن گفت‌وگو کنیم . لطفا تا پایان این مقاله با خبرنامه ” همراه مکانیک ” همراه باشید .

 

برای فروش ماشین در سریع‌ترین زمان و با شایسته ترین ارزش اینجا را کلیک نمایید .

 

بخش اتمسفریک

بخش اتمسفریک استراتژی های ارتقاء عجله اتومبیل مشتمل بر مورد ها ذیل است :

 

1 . بده بستان منیفولد هوا با تراتل

موتور اتومبیل برای کارکردن نیاز به هوای جدید و پاک دارااست . هوای محل ورود محیط احتراق , بوسیله منیفولد هوا که بالای موتور قراردارد , وارد محیط سیلندرها می گردد . منیفولد هوا برای هر چهار سیلندر یک محل ورود داراست , ولی با نصب تراتل چهارتایی ( IBT ) , برای هر سیلندر محل ورود هوای مجزایی تعبیه میکنیم که با این روش , میتوانیم با ورود هوای خوب تر و دقیق‌تر به فعالیت احتراق یاری کنیم و درنهایت شاهد ارتقا عجله باشیم .

 

دنبال خودروی کارکرده/دست دوم هستید؟ وارد نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده ما گردید . اینجا شایسته ترین پیشنهاد‌هارو برات داریم .

 

2 . بده بستان میل‌سوپاپ فابریک با میل‌سوپاپ مسابقه‌ای

میل‌سوپاپ , قطعه‌ای است که حرکات سوپاپ‌ها را تهیه می کند و در بازده ماشین تأثیر به‌سزایی دارااست . با تغییر تحول ویژگی ها ساختاری میل‌سوپاپ , میتوانیم حرکات سوپاپ‌ها را در اختیار گرفتن کنیم و درنتیجه , موتور قادر است به دورهای بالاتری دست پیدا نماید و ماشین عجله بیشتری بگیرد . دو اصطلاح در میل‌سوپاپ زیاد مرسوم است : یکی دیوریشن و دیگری اورلپ که به آن لیفت نیز گفته می‌گردد .

 

لیفت یعنی مسافت هنگامی بازشدن سوپاپ محل ورود تا لحظه بسته‌شدن سوپاپ خروجی که‌این عدد به‌طور فابریک در عمده خودروهای مرسوم بازار ماشین , 8 است که با ردوبدل میل‌سوپاپ فابریک با میل‌سوپاپ ریس , می‌توان آن را به عدد 11 ‌رساند . دیوریشن هم زمان بسته‌شدن سوپاپ‌ها است که آن‌ نیز به‌ طور فابریک برای بیشتر خودروهای بازار , 250 است ; ولی با تقویت , می‌توان آن را به عدد 300 رساند . میل‌سوپاپ ریس به نسبت دسته معمولی , برجستگی‌ها و زاویه‌های مختلفی داراست که منجر میشود کارایی موتور اتومبیل بهبود یابد .

 

منبع :

ایران کارز

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>