قم نیوز – شناخت پیستون و دلایل خرابی آن

پیستون قطعهای استوانهای رخ و توخالی می باشد که یک سرش بسته و سر دیگرش گشوده است. همین قطعه که انگشتی نیز نامیده میگردد میلهای توخالی می باشد که برای برقراری ارتباط پیستون حیاتی شاتون به فعالیت میرود. اما در صورتی که پیستون را پهن و ارتفاع شاتون را کوتاه نماییم اتفاقی که میافتد این میباشد که اقتدار تولیدی و شتاب تولید شده به قدری بسیار است که می تونیم به جهت مثال ; لندکروز را نام ببریم . قدرت زیادی ساخت خواهد شد و همین توان تقریبا 4 برابر قدرت تولیدی توسط پیستون لاغر حساس شاتون کوتاه می باشد . همانطور که میدانید بهترین نوع برای همین وسیله , پیستون لاغر اهمیت شاتون به شدت کوتاه میباشد تا بتواند سرعت بسیار زیادی را ساخت کند . در این اکنون همین مقاومت حرارتی پیستون میباشد که می بایست به قدری باشد که بتواند این گرما را جذب و از چرخه حرارتی بیرون نماید . در روند کاری موتور و در وقتی که عمل انفجار ترکیب سوخت و هوا روی میدهد، به عامل بسته بودن بخش بالایی محیط توسط سرسیلندر، باید بخشی وجود داشته باشد که بتواند اساسی حرکت در سیلندر، نیروی ایجاد شده را به حرکت تبدیل کند. حتمی به ذکر است در هنگام ایجاد شیار، شیار عمودی را مقداری مایل تولید می کنند تا سیلندر، در گیر خط اتادگی نشود. به همین منظور قطر آن را حدود ۰٫۵ تا ۰٫۷ میلی متر کوچک تر از قطر دامنه ی پیستون طراحی می کنند. در موقع ساخت پیستون ها، همت می نمایند آن ها راکمی بیضی رخ صحیح کنند تا در موقع گرم شدن به شکل استوانه درآید. هواپیما برای حرکت روی باند و فراهم شدن برای پرواز نیاز به یک موتور و گیربکس دارااست . البته خوبتر می باشد بدانید نه فراوان فنی توضیح دادهایم که سبب گیج شدن شود و نه سطحی . آن گاه میل لنگ , فلایویل را چرخانده و به وسیله سیستمی به اسم کلاچ , توان تولید شده را به جعبه دنده یا این که گیربکس می دهد , آنگاه شما کلیدی تعیین دنده , پیستون تبریز موتور قدرت تولید شده را به چرخها رسانده و سبب ساز حرکت ماشین میشوید . قطر پیستون های موتور خودرو در بین 76 تا 122 میلی متر (3 تا 4 اینچ) تغییر‌و تحول می کند. پیستون ، در عمق موتور ماشین می باشد ، برای مشاهده پیستون میبایست درب سوپاپ و سرسیلندر باز شود. در صورت زیر قرار دادن رینگ پیستون در درون شیار پیستون را مشاهده می کنید. این قطعه در واقع در مرکز و قلب موتور قرار داراست و هنگامی می قدرت آن را تماشا کرد که درب سوپاپ و سر سیلندر گشوده شده باشد. این قطعه، استوانه ای صورت می باشد که به شاتون متصل می شود و از نحوه جریان رفت و برگشت در سیلندر عمل می کند. این قطعه استوانه رخ پس از احتراق سوخت به بالا و زیر حرکت میکند. پیستون (Piston) قطعه ای تقریباً استوانه ای صورت می باشد که داخل سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می دهد. به طور معمول دو حلقه چگالی در دو شیار بالایی پشت هم قرار میگیرند که کار درزگیری تمام سیلندر و خودداری از شکافت گازهای حاصل از احتراق را به رخ تام انجام میدهند. همین حلقه فعالیت عده کردن روغن از دیواره سیلندر را به جهت دوری از شکافت آن به گوشه و کنار احتراق به امداد رینگ تراکم کامل شدن می نماید و اگر رینگ جرم عده کردن روغن را ناقص انجام دیتا باشد حلقه روغن آن را تام میکند. پیستون لاغر همیشه کلیدی شاتون کوتاه می باشد که از همین پیستون در موتورسیکلتها بیشتر به کارگیری میگردد . همین اشکال از انبساط بیش از حد آنان پرهیز کرده و نیاز به فضای لقی بخش اعظم دربین همین دسته پیستون و سیلندر را کمتر میدهد. در این وضعیت، نگاه ناامیدکننده مکانیک بیشتر از خویش جمله به جهت شما استرس زا می شود. 64 سیلندر موجود در این تانک قطر به شدت بزرگی داراست . در مواردی در راستای گژنپین قطر پیستون را کمتر در لحاظ میگیرند تا پیستون در وضعیت سرد مقداری متمایل به بیضی شود تا این که در دما های بالا پیستون موقعیت گرد به خود بگیرد. وجود لقی میان سیلندر و پیستون دوچندان حائز مهم می باشد به طوری که باید لقی مجازی بین پیستون و سیلندر در حیث گرفته شود . اقتدار انتقال حرارت در این قطعه زیاد با است، چرا که ممکن است بالا رفتن دمای آن پایین تاثیر دمای محیط احتراق سبب به چسبیدنش به دیواره سیلندر و اخلال در کارایی موتور شود. درصورتیکه شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در مورد قیمت پیستون پیکان تبریز بدست آورید به وبسایت ما مراجعه کنید.