نحوه شروع تدریس خصوصی
اگر شما هرگز در تدریس و تدریس خصوصی کار نکرده اید و می خواهید در تدریس شروع کنید ، بیشتر بدانید …

پیشنهاد ویژه کنکور آزمون: چگونه می توان یک معلم خصوصی شد

برای شروع تدریس خصوصی زودهنگام ، سعی کنید از درسی که مهارت بیشتری در آن دارید شروع کنید و به تدریج تجربه کاری خود را افزایش داده و به سراغ سایر دروس بروید. در ابتدا به دو یا سه درس فکر کنید و به آنها بیاموزید. نکته مهمی که باید هنگام تدریس خصوصی موفق در خاطر داشته باشید این است که باید در جلسه اول تدریس بسیار خوب عمل کنید. این بدان معنی است که اولین جلسه تدریس شما نیز باید بهترین جلسه تدریس شما باشد. در غیر این صورت دانش آموز شما قادر به ادامه جلسات تدریس نخواهد بود. اینکه شما هیچ تجربه تدریس ندارید و این اولین بار است که تدریس می کنید و … در جایی ذکر نکنید. حرفه ای باشید و خوب تدریس کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم در شروع تدریس خصوصی ، نحوه جذب دانشجو و درآمد از معلمان را نیز مطالعه کنید.

با ظاهر خوب در جلسات تدریس و تدریس خصوصی شرکت کنید و کیفیت جلسات تدریس خود را تا حد ممکن بالا ببرید. نکته دیگری که باید در آغاز کار تدریس خود در نظر بگیرید این است که سعی کنید اطمینان حاصل کنید که آنچه در جلسات تدریس خصوصی ارائه می دهید همان چیزی است که دانش آموز شما به دنبال آن است. یعنی خودتان مسیر پیش فرض را طی نکنید و همان مسیر را ادامه دهید. در اولین جلسه ای که بهترین تدریس را ارائه می دهید ، سوالات خود را هنگام تدریس بپرسید تا هم سطح علمی دانش آموز خود را درک کنید و هم اینکه آیا آنها آنچه را که شما ارائه می دهید درک می کنند یا نه. شاید دانش آموز شما ترجیح دهد شما اصلاً مسئله را حل کنید و تدریس کنید!

مهمترین بحثی که شما ممکن است در تدریس و تدریس خصوصی به آن علاقه داشته باشید ، نحوه جذب دانشجو است. حق با شماست مدارس معمولاً با مربیان خودشان شروع می کنند و اگر ظرفیت آنها کامل است ، با شهریه بسیار کم یادگیری زودهنگام را به شما ارائه می دهند. ممکن است چنان خواسته ای برای تدریس توسط معلمان وجود داشته باشد که آنها هرگز برای درس با شما تماس نگیرند. اگر می خواهید با استراتژی های مختلف جذب دانشجو و کسب درآمد از طریق تدریس خصوصی آشنا شوید ، روی پیوندهای زیر کلیک کنید و آنها را بخوانید.

دریس، یک نوع ارتباط میان معلم و شاگرد است و ارتباط شرط لازم تدریس در فرآیند آموزش است. هیچ‌گونه یادگیری یا تغییر در فرآیند تدریس صورت نخواهد گرفت مگر اینکه معلم با فراگیرانش ارتباط مؤثر برقرار کند و بداند که در صورت رعایت نکردن این نکات، ارتباط موفقی برقرار نخواهد شد و در نتیجه او شاگردانش را بدون احساس و کم‌توجه خواهد خواند و شاگردانش تدریس او را غیرمفید به حساب خواهند آورد.

معلم باید موانع ارتباط را بشناسد. او باید بداند که رفتار ارتباطی ممکن است به مرور زمان جنبه عادت به خود بگیرد و زمانی که رفتار ارتباطی به صورت عادت درآید، تأثیر و نفوذ خود را از دست خواهد داد.

نیز باید بداند که هرچه با عوامل و فرآیند ارتباط آشنایی و بر آنها تسلط داشته باشد معلم موفق‌تری خواهد بود چون معلم در پرتو هنر ارتباط، شاگرد را درک می‌کند، نقاط ضعف و قوت او را به دست می‌آورد، از زیر و بم روحی او آگاهی می‌یابد و براساس همین دریافت‌ها با او ارتباط برقرار می‌کند و چون قوت و ضعف را دریافته به خوبی و آسانی می‌تواند او را جذب و شیفته کند.