رئیس اداره کانال سوئز میگوید توقف کشتی MV Glory بر ترافیک تأثیری نداشته است.
اداره کانال سوئز و یک شرکت خدمات کانال اعلام کردند یک کشتی باری که در کانال سوئز مصر غرق شده بود دوباره شناور شده است.
آژانس های Leth گفتند که MV Glory روز دوشنبه در نزدیکی شهر قنطره در استان اسماعیلیه در کانال سوئز به گل نشست. آژانس کشتیرانی نروژ گفت یدککشهای داخل کانال کشتی را دوباره شناور کردند.
اسامه ربیعی، رئیس اداره کانال سوئز (SCA) به رسانه العربیه گفت که ترافیک در این کانال، یکی از شریان های دریایی اصلی جهان، تحت تأثیر زمینگیر شدن کشتی قرار نگرفته است.
ربیعی همچنین تایید کرد که کشتی به گل نشسته است.
آژانس های Leth گفتند که انتظار می رود تاخیرهای جزئی پس از شناور شدن کشتی وجود داشته باشد.
زمین در سوئز
OM/V GLORY هنگام پیوستن به کاروان عازم جنوب در نزدیکی القانتراه زمین گیر شد.
یدک کش های اداره کانال سوئز تلاش می کنند کشتی را دوباره شناور کنند.
– لث (@AgenciasLeth) 9 ژانویه 2023
مقامات جزئیاتی در مورد علت غرق شدن کشتی نداشتند. بخشهایی از مصر از جمله استانهای شمالی آن روز یکشنبه تحت تاثیر موج بدی آب و هوا قرار گرفت.
دادههای ردیابی ماهوارهای که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس تحلیل شده است، MV Glory را در یک امتداد کانال سوئز در جنوب پورت سعید در دریای مدیترانه نشان میدهد.
MV Glory اولین کشتی نیست که در آبراه مهم به گل نشسته است. کشتی کانتینری عظیم الجثه با پرچم پاناما، Ever Given، در مارس 2021 در یک بخش تک لاین کانال به یک آبراهه برخورد کرد و آبراه را به مدت شش روز مسدود کرد. کشتی 400 متری (1310 فوت) با حدود 18300 کانتینر بارگیری شده بود.
Ever Given در یک عملیات نجات عظیم توسط یک ناوگان یدک کش آزاد شد. این محاصره باعث ایجاد ترافیک عظیمی شد که 9 میلیارد دلار در روز را در تجارت جهانی نگه داشت و زنجیره تامین را که قبلاً به دلیل همهگیری کووید-19 تحت فشار قرار گرفته بود، تحت فشار قرار داد.
مرکز هماهنگی مشترک استانبول نشان داد که MV Glory بیش از 65000 تن ذرت را از اوکراین به مقصد چین حمل می کرد.
MV Glory توسط مرکز هماهنگی مشترک در 3 ژانویه مورد بازرسی قرار گرفت. این مرکز شامل مقامات روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل است.
کانال سوئز که در سال 1869 افتتاح شد، یک پیوند حیاتی برای نفت، گاز طبیعی و محموله ایجاد می کند. این کشور همچنین یکی از بزرگترین درآمدهای ارز خارجی مصر است.
در سال 2015، دولت عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور، توسعه قابل توجهی کانال را تکمیل کرد و به آن اجازه داد بزرگترین کشتی های جهان را در خود جای دهد.
MV Glory 225 متر (738 فوت) طول دارد.