FAA بوئینگ 737 مکس را برای پرواز دوباره آزاد می کند


آژانس ملی ایمنی هواپیمایی این اقدام را اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد و گفت این اقدام پس از یک فرآیند 20 ماهه “جامع و روشمند” انجام شده است.

ناظران در سراسر جهان و در پی سقوط هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی ، در مارس 2019 ماکس را به زمین انداختند. این اتفاق کمتر از پنج ماه پس از غرق شدن مکس دیگر با هواپیمای Lion Air اندونزی در دریای جاوا رخ داد. در مجموع 346 مسافر و خدمه هر دو هواپیما کشته شدند.

FAA می گوید این سفارش با همکاری تنظیم کننده های ایمنی هواپیمایی در سراسر جهان انجام شده است.

این اقدام پس از یک جلسه استماع کنگره در مورد سقوط هواپیما صورت گرفت ، که منجر به انتقاد از FAA برای نظارت سهل انگارانه و بوئینگ برای عجله در اجرای یک سیستم نرم افزاری جدید شد که سود را بالاتر از ایمنی قرار می دهد و در نهایت منجر به برکناری مدیر عامل آن می شود.

محققان برای مقابله با تمایل هواپیما به سمت بالا به دلیل اندازه و محل قرارگیری موتورها ، بر روی نرم افزار ضد سقوط متمرکز شدند. این نرم افزار به طور مکرر دماغه هر دو هواپیما را تحت فشار قرار می دهد ، که سقوط می کند ، و بر خلبانان برای کنترل مجدد کنترل غلبه می کند. در هر صورت ، یک سنسور معیوب تنها باعث افت مرحله می شود.

اکنون نرم افزار جدید برای فعال سازی نرم افزار به ورودی های دو حسگر نیاز دارد. بوئینگ می گوید این نرم افزار همچنین مانند گذشته کنترل خلبانان را خنثی نمی کند.

این شرکت نرم افزار را تغییر داد تا به طور مکرر دماغه هواپیما را برای خنثی کردن ترمز آیرودینامیکی احتمالی نشان ندهد. بوئینگ همچنین نیاز به تغییر مسیر هدایت سیمها به تثبیت کننده دم دارد.

در طی روز چهارشنبه CNBC ، دیکسون گفت که تغییر در طراحی و آموزش خلبانان مورد نیاز FAA “باعث نمی شود هواپیماها متحمل همان حادثه شوند ، که متأسفانه باعث کشته شدن 346 نفر شد.”

در یک فیلم FAA ، دیکسون گفت که در حال حاضر ، FAA قبل از اجازه دادن به پرواز هواپیماها ، هر Max جدید را بازرسی می کند.

سهام بوئینگ در آغاز معاملات روز چهارشنبه با 3.5٪ افزایش به 217.38 دلار رسید. این تقریبا نیمی از رکورد 440.62 دلار در کل تاریخ است که در 1 مارس 2019 ، درست چند روز قبل از فاجعه اتیوپی به دست آمد ، اما بسیار بالاتر از سطح 95 دلار در ماه مارس ، زمانی که همه گیری ها اختلالات بزرگی در سفر و اقتصاد جهانی ایجاد کرد.

دیوید کالون ، مدیر عامل شرکت بوئینگ در بیانیه ای گفت: “این رویدادها و درسهایی که در نتیجه آموخته ایم ، شرکت ما را تغییر شکل داده و بیشتر توجه ما را به ارزشهای اصلی ایمنی ، کیفیت و یکپارچگی معطوف کرده است.”

خرید سازنده هواپیما در حالی اتفاق می افتد که مسافران را هراسان کرده و صنعت هواپیمایی را نابود کرده و توانایی بازگشت شرکت را محدود می کند. سفر هوایی تنها در ایالات متحده نسبت به سال گذشته حدود 65 درصد کاهش یافته است.

جان هانسمن ، استاد هوانوردی در انستیتوی فناوری ماساچوست ، گفت كه افراد معمولاً پس از مشكلات تا چند ماه از هواپیما اجتناب می كنند. اما مورد مکس غیرمعمول است و اگر ویروس کرونا نبود ، هانسمن گفت که پرواز با مکس احساس امنیت می کند.

وی گفت: “همه این موارد بیش از هر هواپیمایی در جهان تحت كنترل است.” “این احتمالاً ایمن ترین هواپیمای سوار شدن است.”

آمریكایی تنها شركت هواپیمایی آمریكایی است كه تاكنون ماكس را در برنامه خود قرار داده است ، شروع آن با یك سفر یک طرفه هر روز بین نیویورك و میامی ، از 29 دسامبر. قبل از سه ماهه دوم سال 2021 پرواز کرد.

برخی از گروه های کاربری از شرکت های هواپیمایی خواسته اند تا زمان برنامه ریزی پروازهای حداکثر را به طور کامل فاش کنند. این معمولاً در وب سایت شرکت هواپیمایی وجود دارد ، اگرچه مسافران باید بدانند که کجا کلیک کنند. وکلا نگران خطوط هوایی هستند که در آخرین لحظه از Max استفاده می کنند.

تقریباً 400 هواپیمای ماکس در هنگام پرواز در سراسر جهان در حال خدمت بودند و بوئینگ از آن زمان حدود 450 فروند دیگر ساخته و ذخیره کرده است. همه آنها باید قبل از پرواز تحت تعمیر و نگهداری قرار گیرند.

همچنین خلبانان باید تحت آموزش شبیه ساز قرار بگیرند ، که هنگام ورود به هواپیما نیازی به این آموزش نیست. هانسمن گفت كه آموزش براي 737 خلبان واجد شرايط نبايد طول بكشد ، زيرا بوئينگ مشكلات نرم افزاري را برطرف كرده است.

نزدیکان افرادی که در این تصادفات کشته شده اند ، مطمئن نیستند که ماکس سالم است. آنها بوئینگ را به پنهان کردن ویژگیهای مهم طراحی از FAA متهم كردند.

مایکل استومو که دختر 24 ساله اش در تصادف دوم جان خود را از دست داد ، گفت: “مخاطبان پرواز باید از ماکس اجتناب کنند.” “پرواز خود را تغییر دهید. این هنوز هم هواپیمای خطرناک تری نسبت به سایر هواپیماهای مدرن است. “

پس از سقوط شهرت بوئینگ از بین رفت. در ابتدا مدیر عامل وقت ، دنیس مولنبورگ ، اظهار داشت كه خلبانان خارجی مقصر هستند. با این حال ، محققان کنگره تحلیلی توسط FAA – که پس از اولین سقوط ماکس انجام شده است – یافته اند که پیش بینی می کند در صورت ثابت نشدن نرم افزار کنترل پرواز ، 15 سانحه دیگر در زندگی هواپیما رخ خواهد داد.

پس از یک تحقیق 18 ماهه ، کمیته حمل و نقل خانگی بوئینگ را که تحت فشار بود برای توسعه ماکس برای رقابت با رقیب اروپایی ایرباس تحت فشار قرار داد ، و FAA را که مجوز مکس را صادر کرد و آخرین آژانس در جهان بود که پس از بلایا محققان گفتند که بوئینگ از “فرهنگ پوشش” رنج می برد و مهندسان را تحت فشار قرار می دهد تا هواپیما را به بازار بریزند.

بوئینگ بارها و بارها در سرعت تعمیر هواپیما اشتباه کرده است. هنگامی که این پیش بینی ها همچنان اشتباه بودند و تصور می شد که بوئینگ فشار ناخواسته ای به FAA وارد می کند ، مولنبورگ در دسامبر 2019 اخراج شد.

دیکسون – خلبان سابق نیروی هوایی و خطوط هوایی دلتا – شخصاً قبل از پاکسازی هواپیما پرواز می کرد.

رگولاتور هواپیمایی اروپا ، آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا ، اعلام کرده است که در مورد برنامه های آزاد سازی Max برای پرواز اظهار نظر عمومی می کند و انتظار دارد این طرح تا اوایل سال آینده نهایی شود. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز مجبور به اعلامیه های پایه گذاری خود هستند. نهادهای نظارتی در کانادا و چین هنوز بررسی های خود را انجام می دهند.

نزدیکان می گویند که خیلی زود است و آنها و وکلای آنها می گویند که بوئینگ و FAA اسناد را دریغ می کنند. آنتون سحادی که در جاکارتا اندونزی زندگی می کند و در بر اثر سقوط هواپیمای Lion Air دو برادر خود را از دست داده است ، گفت که پرواز برای ماکس خیلی زود است

وی گفت: “موارد تصادفات هنوز 100٪ کامل نشده است.” “من فکر می کنم همه خانواده های قربانیان در اندونزی و اتیوپی احساس یکسانی دارند ، پس متاسفم چرا آنها می توانند دوباره پرواز کنند زیرا ما هنوز در آن هستیم روند بازیابی مشکلات ما به دلیل حوادث. “

نایوز رایان ، تبعه ایرلند که شوهرش در سانحه حبس در اتیوپی جان خود را از دست داد ، گفت ماکس “همان هواپیمایی بود که نه یک بار بلکه دو بار سقوط کرد زیرا ایمنی برای شرکت در اولویت نبود.”

———

کونیگ ، که از دالاس گزارش می دهد ، می توانید در www.twitter.com/airlinewriter پیدا کنید. کریشر از دیترویت اعلام کرد. ادنا تاریگان در جاکارتا ، اندونزی و دیوید ریسلینگ در برلین.




منبع: aseman-ma.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>